Прості прийоми роботи учителя з дітьми із девіантною поведінкою
На сьогодні немає жодної школи, де б не поставала проблема взаємодії із дітьми девіантної (асоціальної) поведінки. Девіантна поведінка має складну природу, обумовлену найрізноманітнішими чинниками, що взаємодіють та взаємовпливають. У роботі з дітьми-девіантами дуже важливо правильно визначити фактор, що спричиняє прояв девіантної поведінки. Усунення чи хоча б послаблення їхнього впливу сприяє ефективнішому застосуванню корекційних заходів і швидкій реабілітації дитини. З-поміж найпоширеніших факторів, що спричиняють девіантну поведінку у школярів, можуть бути такі: криза інституту сім’ї; сім’я з конфліктним та асоціальним стилем виховання; проблеми, пов’язані з навчанням; конфлікти з учителями; низький соціальний статус в учнівському колективі; слабка система позашкільної зайнятості; зниження морально-етичного рівня; руйнація духовних цінностей; реакція групування; реакція емансипації; потяг до самоствердження; задоволення почуття цікавості; високий рівень тривожності; порушення...